Alla inlägg den 13 januari 2011

Av shadowlife - 13 januari 2011 13:52

Har kollat lite bland mina bokmärken på webläsaren. Det var ganska många av dem som inte fungerade längre. Lite tråkigt då det var de jag ville besöka vid de olika tillfällena. Är ju sånt som händer, men en av dem var blommornas betydelse vid begravning. Behövde fräscha upp minnet och så fanns inte sidan kvar. Hittar bara för bröllop och kärleksförklaringar. Inte för att jag behöver det nu, skrev ut sidan så den finns förhoppningsvis någonstans.

Men nu till något gladare bokmärken:

http://kakburken.se/ - en sida som har lite annorlunda formar. En som man kan få kakan schackrutig i. Men även andra saker som man kan behöva till sitt bakande. Som spritsar, tyllar m.m De har en butik i Järfälla, så det finns möjlighet att gå kurser där. Tycker det roligaste var alla formar, då de ger sådan insperation.

http://www.dagensmuffin.se/ - En sida där det är ett nytt muffinsrecept dagligen, har inte kollat så mycket på den, men det är lätt att söka. Ifall man gillar att baka muffins så finns det just nu ca 800 muffinsrecept att välja mellan. Men hittade en frosting som lät riktigt god.


Såg en kompis skriva om ddl frosting vid ett tillfälle, kommer tyvärr inte ihåg vad det står för, men minns att den var enkel bara två ingredienser.

Kondencerad mjölk, som man har långkokat i burken och låtit svalna.

Grädde - vispad

Har aldrig provat den men den verkar riktigt god, då den kokta kondencerade mjölken ska påminna om kola.


  

Av shadowlife - 13 januari 2011 09:10

Hur lyckades jag bli fullbokad? Eller kanske inte, då jag ändå har lite tid idag, men annars är det saker att göra imorgon och i helge.

Ska bli skoj, hjälpa till med Smörgåsbord, gå på Kick-off och sånt som bara är praktiskt och riktigt skoj. Är en del förberedelsearbeta i det hela, men det ser jag som skoj. Att få se framsteg i det som man gör under tiden, är riktigt givande.

Ser fram emot mötet som jag ska på imorgon.

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken typ av spel är roligast/trevligast?
 Dataspel
 Tv-spel
 Sällskapsspel/Brädspel
 Utomhusspel
 Kortspel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards