Alla inlägg under mars 2011

Av shadowlife - 23 mars 2011 08:53

har blivit inringd som vikarie på ett ställe flera gånger nu på sistone, men har varit upptagen varenda gång. Lite tråkigt det, men trodde inte att de skulle ringa så mycket, då när jag skrev upp mig på den listan så var det ingen som ringde, men den senaste veckan har de ringt väldigt mycket. Tror jag har stått på den vikarielistan i 6 månader och det är först nu som de har börjat höra av sig.


Men rolligt att kunna tacka nej också, men skulle vara roligt att prova detta. då man enligt flera personer har det i blodet. Men skoj att de har hört av sig, synd att tacka nej, men skoj att kunna göra det då man jobar med annat den dagen som de ringer.

Av shadowlife - 23 mars 2011 08:25

Funderar på hur jag ska se på olika saker?

Är det svart och vit?

hur får jag informationen jag behöver?

Vad är det bästa för mig, vad får mig att utvecklas?

Varför blev det extra firande på måndagen (ofrivilligt)?


Är lite de frågorna som snurrar i mitt huvud just nu, men ska snart iväg och jobba. Vilket känns små skoj. Jobbade mer än 40 h vecka förra veckan, dock genom en kombination av resursanställningen och nationsjobb. Men det var skoj.

Men att det ska vara så svårt att få ner tankarna i någon bra sammanfattande text.

Av shadowlife - 14 mars 2011 07:27

var till Umeå lite snabbt i helgen, varförbehöver vi inte gå in på. Men träffade en av min mors kusiner som har samma namn som mig. Det som diskuterades flitigast var en släkting som hade blivit pappa över en dag. To en stund tills man förstod det hela.

Men gjorde även ett besök på café Göteborg där uppe. känndes lite dyrt först, men sen när man fick se uppläggningen och känna kvaliteten i sakerna de serverade var det inte lika dyrt. Det var några som hade beställt glassar, de såg helt fantastiska ut, hade det varit sommar hade det defenetivt blivit en av dem.

De som gillar lite mer annorlunda saker kan bo på hotellet brevid som är ett gammalt fängelse. har lite bilder i kameran som jag ska försöka få över till datorn.


  


Av shadowlife - 4 mars 2011 22:13

Detta faller under flera kategorier, musik då youtubeklippet är themesången från det jag tänkte skriva om.


Det är en serie (Biker Mice from Mars) som jag kollade på under 90-talet. 2006 tog de upp serien och gjorde en fjärde säsong.

Men det är säsongerna från 90-talet som ligger mig närmast, dels det jag läste på youtube eller fb. Serien som lärde oss gilla rock. Men också det otroligt bra citatet som sägs i det första avsnittet. "Guys let me tell you something in this wild and woolly univers of ours there are three thing you can count on your brains, your bros and your bike.Helmets on. It's time to rock and ride" reservation för stavfel, men citatet är även med i låten 1.49 till 2.06 Men även de härliga citaten om levererades under säsongen, men också karaktärerna, då man fick olika relationer till dem, men även att man fick se dem utvecklas.


Ska väl nämna det sista säsongen också, om dock motvilligt. Karaktärerna är inte detsamma. De har förändrats. Även om Vinnie var barnslig och fåning tidigare, så har han nästan blivit värre, finns lite likheter, den största likheten är att hans motorcykel är sig lik. Modo har blivit grotsekare och klumpigare och han kör en trehjuling!

Men lite posetivt också Throttle och Carbines relationn är tydligare, tyvärr så förstör det lite av mystiken Throttle hade kring sig. Charlene (Charlie) har blivit tuffare och er självständig, men fortfarande den lysande mekaniker/uppfinnare han vart tidigare, dock syns hon ite så mycket.

En av de nya karaktärena som jag gillar är Spifire, men ska kanske inte spoila för mycket om den musen.


Gillar även skurkarna Laures Limburger, Karbunkel, Greaspit och även Fred som var med under 90-talet. Även om Fred ser knepig ut så måste man samtidigt tycka synd om honom ibland. Dels då han gillar smärta och ser så ledsen ut när han får en falmskär i ett avsnitt. 

Men även skurken Napoleon Brie som är med några avsnitt. Lite roligt var att Luke Perry gjorde rösten till honom och rösten till Vinnie gjordes av Ian Ziering.


Det känndes som den säsongen som gjordes 2006 riktades sig till yngre personer än den under 90-talet. Dels på sättet karaktärerna framställs, men även på sättet den är ritad. Se bild jämnförelsen i klippet oven.


Men några högpunkter från den gamla serien måste ändå vara de här. Lyssna görs på eget ansvar, då det är lite tondöva. Finns  flera sånger från serien, men två av mina favpriter är med, cleaning up the city och midnight special


Fick inte detta så samanhängande som jag hoppades men skulle vilja ha säsongerna från 93-96 på engelska. Men kanske svårt att få tag på. Vill gära uppleva minnena man har från serien och inse att det är lika bra som man minns den och helst bättre.


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken typ av spel är roligast/trevligast?
 Dataspel
 Tv-spel
 Sällskapsspel/Brädspel
 Utomhusspel
 Kortspel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards