Alla inlägg under december 2010

Av shadowlife - 24 december 2010 10:07

Julafton, är det en dag som alla andra eller är det en speciell dag?


Då min jul inte har sett ut som den brukar de senaste två jularna, ser jag det på ett visst sätt. Att det är personerna runt en som gör det hela speciellt, men även att det märks tydligt när det blir ändring på det. Men inge roligt att gå in på det just nu.


Började dagen med att göra egen winernogat, den står på svalning, men det såg gott ut. Får se om det blev bra senare idag. Men synd att jag inte hittade det receptet tidigare, var riktigt enkelt. Om den inte blir bra finns det säkert på Macken eller så kan man köpa en ask senare.


Jag har spanat in en sak på mellandagsrean som jag är intresserad av, vet inte om jag köper det ännu, men priset är helt ok, gillar modellen, färgen ( gillar hela produkten)


Men ha en God Jul på er och fastna inte framför datorn, internet finns imorgon också

?

Av shadowlife - 15 december 2010 12:14

Har hunnit med att lämna in bilder till en almenacka (stavning?) för 2011. Gav bort en sådan förra året, men fick en massa frågor om vart jag hade lämnat in den och priset. Så iår blir det inte samma present till den personen. Däremot så gjorde jag en ändring mot förra året,det blev A3 iår istället fö A4.


Detta måste varit den enda gången om jag har funderat över storlek på ett A3 jämte mot A4. Vet ju att det är A4+A4 som utgör A3, men tydligen kl 10 imorse så fick jag för mig att det var mindre. Så nu kan jag det förhoppningsvis.


Så ska strax iväg på mitt feriejobb som det så snyggt hette. Så glöm inte skicka julkort med posten så jag får något att göra. Sista dagen är idag eller imorgon ifall de ska vara framme innan jul. Tänk va roligt att få något annat än räkningar i brevlådan.


  

Av shadowlife - 10 december 2010 22:57

Provade XS Cola, som såg ut som vanligt mineralvatten. Blev nyfiken på det, då den var genomskinlig, men tolkade texten på den att det skulle smaka som en vanlig cola.


Tyckte den smakade som mineralvatten med en bismak av cola. Då jag inte gillar mineralvatten så var detta det bra mineralvatten av mig. Men ska jag se det som en cola så får den inga höga poäng av mig. Kan sammanfattas som intressant.


För de som är nyfikna på denna cola så kommer den från Vasa bryggeriet, som för övrigt har en av mina favoriter när det kommer till Julmust.


  

Av shadowlife - 8 december 2010 10:12

Ipad har släppts i Sverige för några dagar sedan, läste att folk köade för att få tag på en. Var på en butik någon dag senare och var överraskad över att de fanns kvar. Lät som det var hysteri över Ipaden.


Var och prov tryckte lite på Ipaden på butiken. Så gillade lite saker och ogillade.

Gillade:

  • Touchen
  • Variation av program
  • Två lägen på skärmen
  • Enkel att använda
  • Inte så stor
  • Bara en fysisk knapp
  • Gick att ladda ner appar till den

Ogillade:

  • Bara en fysisk knapp
  • påminde om en netbook
  • Mycket spel på den
  • Kan bli dyrt att ladda ner appar
  • Behövde köpa till sydd till skärmen
  • Ingen kamera
  • påminde om Iphone

Läste även en artikel om att det kommer ut en Ipad 2 i mars/april, så får ta det lungt så kanske alla barnsjukdommar försvinner. Men frågan är ju vad jag kommer att behöva den till och vad den kommer användas till. Så intresserad ja, behöver jag den, inte nu.


 

Av shadowlife - 4 december 2010 15:50

Hittade en hemsida, med inspererande recept, men även som man kan dela med sig sina favoritrecept på. Kan ju passa perfekt nu när snart julstökandet kommer att sätta igång på allvar. Tänker på allt från pepparkakshus/kakor till knäck eller vad man nu tycker hör julen till.


Ibland när jag har bakat efter ett recept några gånger så kan jag det i huvudet ett tag, så det går på atomatik. Men när jag väl behövde ett av de recepten som jag gjort förut, var det enda jag kom att tänka på var ett enkelt recept på maränger. Det enda problemet med maränger för min del är att de är roliga att göra men jag gillar dem inte, det är för mycket socker i dem.

 

Av shadowlife - 4 december 2010 15:46

Har varit på informationsmöte om vad jag ska göra på mitt feriejobb senare i december. Det verkade spännande, men samtidigt logiskt. FAnns en annan station som verkade mer spännande, men kanske hamnar där senare, kan ju alltid hoppas. Lät även som det kunde vara en inkörningsport till sommarjobb och extrajobb genom att ha jobbat jul. Känns som det kan vara posetivt, men får se och känna efter.

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken typ av spel är roligast/trevligast?
 Dataspel
 Tv-spel
 Sällskapsspel/Brädspel
 Utomhusspel
 Kortspel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards