Alla inlägg den 29 april 2011

Av shadowlife - 29 april 2011 11:08

Funderar på om jag ska ta en 3-5 veckors bartenderkurs efter sommaren. Har funderat på det en längre tid (sen 2004) då det har varit vilken, kostnaden m.m Funderar fortfarande på vilken typ av kurs som jag ska välja, vilken stad/land den ska vara i. Några av de alternativ som jag har kollat på är, samt några av de saker som jag tycker är viktigt för min inlärningsprocess.


Grythyttans Bartenderskola - 3 veckor, praktik, studiematerial, möjlighet till stödlektioner

Barskolan - 3 veckor, aktiv inlärning, studiematerial.

Europeiska Bartenderskolan - 4 veckor,studiemateral, studebesök, "learning by doing", en dags introduktionskurs (ifall man är osäker på att ta 4 veckors kursen), introduktion i flair

Stockholm Barakademi - 4 veckor + 1 vecka praktik, studiematerial, studiebesök, rabat på deras andra kurser

Sveriges Resturang & Barutbildning - 2 v till längre, finns påbyggnadskurser, flair, kassahantering, praktik, drinkbok (450 kr+ porto)


Är det någon som har erfarenhet från den här typen av utbildningar? Som kan ge några råd, vad man ska tänka på osv.


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken typ av spel är roligast/trevligast?
 Dataspel
 Tv-spel
 Sällskapsspel/Brädspel
 Utomhusspel
 Kortspel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards